Half Body Shot of a Thankful Young Businessman Looking up the Sky with Wide Open Arms, Standing at the Open Field.

Hvad er god kropsholdning?

In Ikke kategoriseret, Kropsholdning by Daniel Petersen

Kropsholdning er orienteringen af ​​dele ifølge biomekaniker Katy Bowman. Den berømte ordbog Webster, siger at kropsholdning er den måde din krop er placeret på, når du sidder eller står. Det er ikke en perfekt position, du er efter, siger Ms. Bowman, men snarere et sæt kræfter, der giver dit system mulighed for at fungere bedst som helhed.

Fire fordele ved god kropsholdning

Hvis du forbedrer din kropsholdning (og der er mange måder at gøre det), her er nogle fordele, du kan forvente. Jeg ved, at det er mere sandsynligt, at jeg gør noget, hvis nogen dingler en gulerod foran mig, og jeg regner med, at jeg ikke er den eneste:

1. Stress lindring

En nylig undersøgelse fra Auckland Universitet fandt, at mennesker, der sad oprejst, udviste en mere positiv følelsesmæssig tilstand end dem, der sank sammen, og følte sig specifikt mere “entusiastiske, ophidset og stærke.” Forskerne teoretiserede, at hjernen oversætter de muskulære og hormonelle signaler, der er knyttet til kropslig holdning til følelser.

2. Forstærker tillid

En berømt undersøgelse kiggede på mennesker i fortrolige kontra tvivlsomme holdninger. Det viser sig, at du kan falske det, indtil du gør det, fordi at sidde selvsikker resulterer i at være mere selvsikker. Amy Cuddy blev kendt for sine studier om ”magtposering”, som ikke kun kan vise magt, men også faktisk få det til at ske. Hvem vidste, at en positiv selv indstilling var så bevidst knyttet til den måde, vi sidder på?

3. Sænk din frygt

I en undersøgelse offentliggjort i Health Psychology fandt forskere, at deltagere, der ikke hang, rapporterede om lavere følelser af frygt. Alligevel vil jeg ikke, gentager jeg, ikke se sæson 2 af Stranger Things.

4. Træk vejret bedre

Meditations- og yogalærere tilskynder ofte til opretstående kropsholdning (jeg burde vide, en af ​​dem). Vi tror, ​​det gør det lettere at trække vejret fra mellemgulvet og hjælpe med at komme ind i en afslappet tankegang. Det er ikke bare voodoo videnskab. Reelle undersøgelser har vist, at dårlig kropsholdning virkelig påvirker vejrtrækning og lungekapacitet. Tjek denne play liste for soundtrack der kan skal bruges, når du træner både yoga og god kropsholdning.

Dine muskler, sener og ledbånd kan blive trænet til konstant dårlig kropsholdning, hvilket gør det alt for let at vende tilbage til den baseline. Hold en sund rygsøjle, en stærk kerne og en positiv kropsholdning, og snart sidder du som en ballerina!